Intención

Esta bitácora está dedicada a los alumnos con necesidades educativas especiales, sobre todo a los alumnos con discapacidad motora (parálisis cerebral, espina bífida, distrofia muscular,....); en términos de hoy, a los alumnos con diversidad funcional. También proporciona recursos para la intervención en alumnos discapacitados motóricos (principalmente con parálisis cerebral) y opiniones o noticias sobre temas educativos. Es decir: nos preocupa y nos ocupa la educación inclusiva.

Decía Carl Rogers, padre de la psicología existencial humanista, refiriéndose a la empatía, que ésta es como ponerse los zapatos del otro y hacer un buen trecho del camino. Esta bitácora pretende, también, ponerse esos zapatos.

Por otra parte, tenemos el convencimiento de que:

- La accesibilidad e inclusividad del contexto aumenta o disminuye la diferencia entre capacidad y rendimiento y hace que la persona sea más o menos discapacitada. Diseñemos contextos inclusivos.

- Una persona es más o menos competente dependiendo de cómo esté configurado su escenario vital y sus diferentes contextos. La discapacidad está en los contextos, no en las personas.

- Lo peor de una discapacidad no son los inconvenientes físicos que produce, sino la posible ausencia de bienestar psicológico y estar próximo a la exclusión social o ya inmerso en ella.

- Ningún sistema educativo se puede considerar de calidad si no tiene una respuesta para atender a la diversidad.

- El mundo está diseñado por personas sin discapacidad para personas sin discapacidad, por eso podemos afirmar que la discapacidad se construye socialmente. No contribuyamos a esto y hagamos una sociedad inclusiva.

________________________________________________________Javier Martín Betanzos

lunes, 27 de diciembre de 2010

II Congreso TADEGa

A asociación TADEGa anuncia o vindeiro II CongresoTADEGa que, baixo o título Prácticas dixitais na atención á diversidade, terá lugar os días 11 e 12 de febreiro de 2011 no Auditorio Municipal de Ourense. O procedemento, o formulario e a folla de inscrición, o programa completo, os  dereitos a que dá lugar a matrícula e como efectuar o pago pódense atopar na web do congreso (hai un acceso a ela ao final deste artigo). Os contidos de traballo do congreso son:
§         SAAC. Iniciativas de valor engadido.
§         Traducións ao galego de ferramentas de comunicación.
§         Dispositivos móbiles para a comunicación.
§         Ferramentas dixitais para familias de persoas con diversidade funcional.
§         Educación Emocional.
§         Ferramentas no risco infantil de exclusión social.
§         Ferramentas dixitais para a creación de recursos didácticos.
§         Tecnoloxías dixitais de baixo custe e/ou de elaboración propia.
§         A comunicación como recurso.
Programa:
Sistemas de Comunicación Alternativa e Aumentativa:
1.DIVERTIC e TADEGa: Picaa, Aumentativa, Comunicación total…
Cartaz 2º Congreso TADEGa
Cartaz 2º Congreso
2.CATEDU: O portal Arasaac.
3.Comunicador Persoal Adaptable (CPA).
Máis aló das aulas:
1.Blogs e comunicacións accesibles para usuarios noveis.
2.Rexistro Fonolóxico en logopedia Refocas-Refogal.
3.Atención á Diversidade e dispositivos móbiles.
4.Contos fáciles para situacións difíciles.
Alfombra de baile e outros trebellos dixitais.
Comunicación dixital I:
1.Adaptacións para a discapacidade visual.
2.Actividades con LIM na aula.
3.Proxectos TIC e Diversidade da Fundación Orange.
Comunicación dixital II:
1.Comunicador Persoal Adaptable (CPA).
2.Proxecto Abalar e a Atención á Diversidade.
3.Ponte nas Ondas (Radio Pontevedra, Ourense e Portugal).
Dispositivos e adaptacións para a diversidade:
1.DancePad, Rfid e outros trebellos dixitais.
2.Proxecto IN-TIC.
3.Tecnoloxías para persoas con diversidade funcional.
Proxección do documental “María y yo”.

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