Intención

Esta bitácora está dedicada a los alumnos con necesidades educativas especiales, sobre todo a los alumnos con discapacidad motora (parálisis cerebral, espina bífida, distrofia muscular,....); en términos de hoy, a los alumnos con diversidad funcional. También proporciona recursos para la intervención en alumnos discapacitados motóricos (principalmente con parálisis cerebral) y opiniones o noticias sobre temas educativos. Es decir: nos preocupa y nos ocupa la educación inclusiva.

Decía Carl Rogers, padre de la psicología existencial humanista, refiriéndose a la empatía, que ésta es como ponerse los zapatos del otro y hacer un buen trecho del camino. Esta bitácora pretende, también, ponerse esos zapatos.

Por otra parte, tenemos el convencimiento de que:

- La accesibilidad e inclusividad del contexto aumenta o disminuye la diferencia entre capacidad y rendimiento y hace que la persona sea más o menos discapacitada. Diseñemos contextos inclusivos.

- Una persona es más o menos competente dependiendo de cómo esté configurado su escenario vital y sus diferentes contextos. La discapacidad está en los contextos, no en las personas.

- Lo peor de una discapacidad no son los inconvenientes físicos que produce, sino la posible ausencia de bienestar psicológico y estar próximo a la exclusión social o ya inmerso en ella.

- Ningún sistema educativo se puede considerar de calidad si no tiene una respuesta para atender a la diversidad.

- El mundo está diseñado por personas sin discapacidad para personas sin discapacidad, por eso podemos afirmar que la discapacidad se construye socialmente. No contribuyamos a esto y hagamos una sociedad inclusiva.

- La institucionalización de la discapacidad es solo la materialización indeseable del principal objetivo de una sociedad excluyente.

- Para los padres: Los logros de los hijos se construyen sobre las expectativas de los padres.

_________________________________________________Javier Martín Betanzos

IMPORTANTE

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AVISO

Estimados lectores, os habréis percatado de que la mayoría de enlaces del blog no funcionan. Esto se debe al cambio que sites.google llevó a cabo en este sitio, que era donde estaban alojados los archivos (sobre todo *pdf). He recuperado los archivos, pero los enlaces seguirán sin funcionar. Si están interesados en ellos, tendrán que acceder través de estos dos enlaces y buscarlos de forma manual y solicitarme que comparta los archivos Enlace 1 y Enlace 2 Siento los problemas ocasionados. Javier Martín Betanzos

miércoles, 24 de noviembre de 2010

Proposicións non de lei sobre educación inclusiva e accesibilidade no parlamento galego

Foto do interior do parlamento galego
Foto do interior do Parlamento de Galicia
Unha proposición non de lei é unha proposta dunha resolución non normativa xurdida dunha iniciativa das cámaras lexislativas. Estes textos e resolucións están dirixidos, en xeral, a pedir ou a instar ao goberno, a algún dos seus membros ou organismos a que realice unha acción concreta, a mostrar públicamente unha opinión nalgún tema ou para sentar as bases con respecto a algunha actuación da administración pública. Por tanto non compromete a  nada, ainda que ten de positivo que, polo menos, neses intres a cuestión que se trataba estivo nas mentes das súas señorías; esperemos que non esquezan rapidamente. Pois ben, entre as proposicións non de lei aprobadas onte no Parlamento de Galicia están dúas que atinxen aos obxectivos desta bitácora  -unha referida á educación inclusiva e outra á accesibilidade- e que imos resumir.
Proposición PNP 41446 Sobre a educación inclusiva
O Parlamento insta a Xunta de Galicia para que:
 1.— Promova a detección temperá das necesidades específicas de apoio educativo, particularmente as asociadas á discapacidade, incorporando sistemas de detención nas escolas infantís de 0-3 anos.
 2.— Potencie actividades de formación do profesorado dentro dos plans anuais a prol de posibilitar unha atención educativa de calidade.
 3.— Promova a cooperación entre as organizacións representativas das familias de alumnos con necesidades educativas especiais para unha mellor atención educativa destes.
 4.— Favoreza a participación deste alumnado nos programas educativos especiais que se desenvolvan nos centros, tales como Abalar, Plurilingüismo, PCPI, e actividades complementarias.
 5.— Desenvolva as actuacións necesarias co fin de que a escolarización do alumnado con necesidades educativas especiais se rexa polos principios de inclusión.
 6.— Promova a dotación de recursos aos centros que escolarizan alumnos con necesidades específicas de apoio educativo.
Proposición PNP 51871 Sobre accesibilidade
O Parlamento de Galicia insta a Xunta de Galicia para que:
1.— Promova a modificación da normativa vixente en materia de accesibilidade e supresión de barreiras.
2.— Entanto esta modificación normativa non se verificar, interprete e aplique a normativa vixente de conformidade co principio de accesibilidade universal, en particular:
 — Presente no Parlamento un plan de adaptación dos edificios de uso público e vías públicas.
 — Avance na subtitulación e na audiodescrición na TVG e nas canles televisivas de competencia autonómica, introducindo a subtitulación en todos os servizos informativos.
 — Faga accesibles as páxinas web do sector público galego, preferentemente a través do uso de software libre.
 — Presente no Parlamento un plan que asegure a plena accesibilidade e a liberdade de elección das persoas con discapacidade aos servizos públicos, sobre todo  ensino, a sanidade, a xustiza e os servizos sociais.

2 comentarios:

Cucacambados dijo...

Esperemos que isto non quede so nunhas proposicións... Grazas Javier por facernos partícipes de toda esta información. Unha forte aperta!!!

Javier Martín Betanzos dijo...

Queda moito camiño por percorrer e é longo, pero daremos chegado. Unha aperta.
Javier Martin Betanzos
http://martinbetanzos.blogspot.com/


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