Intención

Esta bitácora está dedicada a los alumnos con necesidades educativas especiales, sobre todo a los alumnos con discapacidad motora (parálisis cerebral, espina bífida, distrofia muscular,....); en términos de hoy, a los alumnos con diversidad funcional. También proporciona recursos para la intervención en alumnos discapacitados motóricos (principalmente con parálisis cerebral) y opiniones o noticias sobre temas educativos. Es decir: nos preocupa y nos ocupa la educación inclusiva.

Decía Carl Rogers, padre de la psicología existencial humanista, refiriéndose a la empatía, que ésta es como ponerse los zapatos del otro y hacer un buen trecho del camino. Esta bitácora pretende, también, ponerse esos zapatos.

Por otra parte, tenemos el convencimiento de que:

- La accesibilidad e inclusividad del contexto aumenta o disminuye la diferencia entre capacidad y rendimiento y hace que la persona sea más o menos discapacitada. Diseñemos contextos inclusivos.

- Una persona es más o menos competente dependiendo de cómo esté configurado su escenario vital y sus diferentes contextos. La discapacidad está en los contextos, no en las personas.

- Lo peor de una discapacidad no son los inconvenientes físicos que produce, sino la posible ausencia de bienestar psicológico y estar próximo a la exclusión social o ya inmerso en ella.

- Ningún sistema educativo se puede considerar de calidad si no tiene una respuesta para atender a la diversidad.

- El mundo está diseñado por personas sin discapacidad para personas sin discapacidad, por eso podemos afirmar que la discapacidad se construye socialmente. No contribuyamos a esto y hagamos una sociedad inclusiva.

________________________________________________________Javier Martín Betanzos

viernes, 9 de abril de 2010

Convenio Espazo Abalar, Escola 2.0

O día 29 de marzo publicouse no Boletín Oficial do Estado (BOE) unha resolución da Dirección Xeral de Avaliación e Cooperación Territorial pola que se publica un convenio de colaboración entre o Ministerio de Educación e a Comunidade Autónoma de Galicia, para a aplicación do proxecto ESCOLA 2.0.
Nel faise referencia a cuestións como:
·         A extensión e mellora das dotacións informáticas e conectividade nos centros.
·         Á formación do profesorado.
·         Á implicación do alumnado e as familias no uso destes recursos.
·         Ás actuacións que son cofinanciadas (transformación en aulas dixitais ás que se corresponden con 5º e 6º de Educación Primaria e 1º e 2º do Ensino Secundario Obrigatorio, dotación de ordenadores aos alumnos destes cursos, desenvolvemento de accións de formación do profesorado e poñer a disposición dos docentes os contidos dixitais necesarios).
Outras cuestións salientables son:
·              O desenvolvemento de materiais e recursos educativos dixitais ao abeiro deste convenio deben garantir o nivel medio de accesibilidade.
·              Especificacións sobre os requirimentos mínimos das aulas e dos equipos.
·              Un apartado (III) dedicado á accesibilidade onde textualmente di: Accesibilidade: A Comunidade Autónoma de Galicia facilitará que os ordenadores para uso dos alumnos  con  discapacidade  teñan  as  características  e o  software  preciso  para  que ditos alumnos poidan utilizalos en condicións similares ás do resto do alumnado e coas mesmas ferramentas e metodoloxía. Así mesmo os equipos das aulas nas que se escolaricen estes alumnos deberán permitirlles interactuar con eles sen dificultades.
Pois polo menos non se esqueceron esta vez dos alumnos discapacitados e fálase de accesibilidade e de garantías para que os contidos cheguen a todos. E aínda que o marco do convenio non especifique máis como han de ser o posto informático, equipo o software, que por outra banda tampouco é conveniente, parécenos positivo. Esperemos que a concreción na realidade satisfaga a todos.



Escuela 2.0 Convenio Galicia

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