Intención

Esta bitácora está dedicada a los alumnos con necesidades educativas especiales, sobre todo a los alumnos con discapacidad motora (parálisis cerebral, espina bífida, distrofia muscular,....); en términos de hoy, a los alumnos con diversidad funcional. También proporciona recursos para la intervención en alumnos discapacitados motóricos (principalmente con parálisis cerebral) y opiniones o noticias sobre temas educativos. Es decir: nos preocupa y nos ocupa la educación inclusiva.

Decía Carl Rogers, padre de la psicología existencial humanista, refiriéndose a la empatía, que ésta es como ponerse los zapatos del otro y hacer un buen trecho del camino. Esta bitácora pretende, también, ponerse esos zapatos.

Por otra parte, tenemos el convencimiento de que:

- La accesibilidad e inclusividad del contexto aumenta o disminuye la diferencia entre capacidad y rendimiento y hace que la persona sea más o menos discapacitada. Diseñemos contextos inclusivos.

- Una persona es más o menos competente dependiendo de cómo esté configurado su escenario vital y sus diferentes contextos. La discapacidad está en los contextos, no en las personas.

- Lo peor de una discapacidad no son los inconvenientes físicos que produce, sino la posible ausencia de bienestar psicológico y estar próximo a la exclusión social o ya inmerso en ella.

- Ningún sistema educativo se puede considerar de calidad si no tiene una respuesta para atender a la diversidad.

- El mundo está diseñado por personas sin discapacidad para personas sin discapacidad, por eso podemos afirmar que la discapacidad se construye socialmente. No contribuyamos a esto y hagamos una sociedad inclusiva.

- La institucionalización de la discapacidad es solo la materialización indeseable del principal objetivo de una sociedad excluyente.

________________________________________________________Javier Martín Betanzos

miércoles, 18 de febrero de 2009

Reactivación da educación inclusiva?


A ministra de Educación, Política Social e Deporte, Mercedes Cabrera, anunciou hoxe que o departamento que dirixe porá en marcha un Plan de reactivación da educación inclusiva para os alumnos con necesidades especiais.
Unha deputada denunciou que o Executivo galego está a preparar un decreto polo que a Xunta poderá escoller o centro onde estudará un neno con discapacidade, "negando asi o dereito dos pais a escoller o sistema educativo dos seus fillos".
Sobre isto, a ministra dixo que o seu ministerio non pode impedir a aprobación dun decreto autonómico, pero engadiu que a mellor garantía da educación inclusiva é a Lei Orgánica de Educación (LOE), "unha normativa de obrigado cumprimento para todas as autoridades educativas".
Dixo a ministra que a inclusión dos nenos con algún tipo de discapacidade no sistema educativo "é un dos principais obxectivos do ministerio", para o que se puxo en marcha unha comisión de seguimento sobre a aplicación do convenio da ONU relativo aos Dereitos das Persoas con Discapacidade.
Pola súa parte, a deputada que a interpelaba asegurou que en Galicia os pais con fillos con necesidades educativas especiais "se atopan con serias dificuldades para acceder a unha educación inclusiva, xa que o Goberno galego está trasladando a estes nenos a uns centros concretos".
"A consellería de Educación galega está a comunicar aos pais destes nenos o traslado dos seus fillos a centros de educación especial ainda que estiveron cursando os seus estudos en centros ordinarios", dixo.
Non sei o que vai a pasar, pero como pode a ministra asegurar cuestións que son da competencia do goberno galego?
Máis cedo que tarde sairemos de dúbidas cando se publique o decreto de atención a diversidade e, sobre todo, cando se desenvolva e se leve á práctica.

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