Páginas

domingo, 25 de mayo de 2008

LA BRECHA DIGITAL



ESTUDIO DEL DEPARTAMENTO DE ESTUDIOS SOCIALES DE LA FUNDACIÓN BBVA

En España, durante los tres últimos meses, el 66 % de los mayores de 14 años no se ha conectado a Internet. Entre los no usuarios hay motivos emocionales como aparentemente pragmáticos: falta de interés y percepción de utilidad u otras barreras verdaderamente pragmáticas: falta de ordenador y complejidad. Entre los no-usuarios hay un 14 % que expresa su probable incorporación a la red.

El estudio se ha hecho sobre 6.013 casos de usuarios y no usuarios de Internet. El tamaño y diseño muestral ofrecen datos estadísticamente representativos del conjunto de los internautas. Se registran fuertes diferencias por estudios y clase social, algo menos marcadas por género, y un gran salto digital entre generaciones. En el perfil de los usuarios de Internet destacan los hombres, jóvenes, personas con mayor nivel de estudios y de nivel socioeconómico medio y medio alto.

Internet se configura como:

Un espacio de comunicación, especialmente a través del correo electrónico o de la mensajería instantánea.

Un espacio de información: la amplia mayoría de los usuarios realiza búsqueda de información en la red y casi la mitad lee noticias o periódicos on line.

Un espacio de ocio y entretenimiento. Una parte importante es la descarga de música y películas.

Internet como espacio de servicios y compras principalmente para realizar gestiones bancarias, con la administración o el comercio electrónico.

Pero, ¿al alcance de quién está todo esto? El 25 % de los adultos del mundo son analfabetos. En España sólo una pequeña parte del 66 % de los adultos que aún no usa Internet manifiesta que existe la posibilidad de salir del ciberanalfabetismo en estos momentos. Ante esto cabe preguntarse ¿Vamos por buen camino? o ¿Aumenta la brecha digital?

Enlace al estudio completo


miércoles, 21 de mayo de 2008

Primeiro Congreso de TADEGa


Os días 23 e 24 de maio de 2008, terá lugar nas instalacións do Museo Pedagóxico Galego (MUPEGA) de Santiago de Compostela, o Primeiro Congreso de Tecnoloxías de Atención á Diversidade na Educación Galega (TADEGa) 2008. TADEGa é un foro de profesionais galegos de distintos campos profesionais implicados na Educación e, dunha forma especial, na Atención á Diversidade.

Rachar a fenda dixital e investigar, fomentar, compartir, debater, deseñar, adaptar as ferramentas e a metodoloxía para obter o mellor proveito destas tecnoloxías dixitais no eido da Educación son os obxectivos do grupo.

O compromiso céntrase en que a realidade educativa galega para a atención á diversidade optimice ao máximo as oportunidades que a tecnoloxía dixital pode ofrecer en cada momento.

O programa estrutúrase en torno a catro áreas temáticas: referentes as TICs en atención á diversidade, acceso compartido a contidos dixitais, integrando as TIC nas aulas e usabilidade, accesibilidade e fenda dixital e tamén se abordarán outros aspectos relacionados con estes obxectivos.


viernes, 16 de mayo de 2008

A POLÍTICA DA INERCIA OU O PRETEXTO DAS AXUDAS: A ESCOLARIZACIÓN DOS ALUMNOS CON PARÁLISE CEREBRAL

A escolarización en centros ordinarios de escolarización preferente de alumnos con discapacidade de tipo sensorial ou motor obedeceu, tradicionalmente, á necesidade de concentrar as axudas ou servizos en determinados centros. Tamén cando se escolarizou a estes alumnos en centros ordinarios se fixo en torno a uns principios organizativos: normalización, integración, individualización e sectorización. O colectivo de alumnos con parálise cerebral é un dos que mais despregue de medios necesita para lle dar unha boa resposta educativa ás súas necesidades. Sen embargo, a posibilidade de escolarizar aos alumnos en centros preferentes pasou de ser unha opción a ser unha práctica demasiado estendida, propiciando a concentración de alumnos con discapacidade nuns poucos centros, fomentando a segregación e creando unha situación difícil de conciliar cos principios a que facíamos referencia e deturpando a súa verdadeira esencia, invocando a atención máis especializada e os recursos persoais, materiais e técnicos extraordinarios. Tal cousa non acontece así.

Na actualidade moitas das axudas materiais que antano eran extraordinarias, mesmo, raras -por exemplo, as informáticas- son xa de uso corrente en todos os centros por unha banda; e pola outra, un taboleiro de comunicación pódese despregar en calquera centro. Se se cumpre a lei vixente, todos os centros educativos deberían ser accesibles, polo que tampouco debe esgrimirse as ramplas ou os ascensores como elementos decisivos; a ausencia de barreiras físicas está moi ben, pero mellor estaría a ausencia de barreiras mentais. As axudas do persoal especializado, en moitos casos, non existe ou é a mesma que se dá nos demais centros ordinarios. Por iso, a escolarización dos alumnos con parálise cerebral en centros de escolarización preferente, en moitos casos, non está, en absoluto, xustificada.

Polo que a Galicia se refire, di unha das disposicións adicionais da Lei 8/1997, do 20 de agosto, de accesibilidade e supresión de barreiras: A Administración autonómica promoverá campañas informativas e educativas (a negriña é nosa) dirixidas á poboación en xeral, co fin de a sensibilizar no problema da accesibilidade e da integración das persoas con limitacións. Pois comecemos pola nosa propia casa e, tamén, restrinxamos de paso a política que leva aos ditames de escolarización a proferir, recomendar e/ou impulsar a escolarización destes alumnos lonxe do seu contorno inmediato.

domingo, 4 de mayo de 2008

Ha entrado en vigor la Convención de la ONU sobre Derechos de las Personas con Discapacidad


El 3 de mayo ha entrado en vigor la Convención de la ONU sobre los Derechos de las Personas con Discapacidad. Veinte países -entre ellos España- han ratificado ya la Convención de la ONU sobre los Derechos de las Personas con Discapacidad, requisito necesario para que entrara en vigor. Los países que se han unido o se unan a la convención se comprometen a elaborar y poner en práctica políticas, leyes y medidas administrativas para asegurar los derechos reconocidos en el documento y abolir todas las leyes, reglamentos, costumbres y prácticas que constituyen discriminación. Esperemos que este acontecimiento no se quede en una mera declaración y sea algo más que palabras.

En España hay más de 3,5 millones de personas con alguna discapacidad. Coincidiendo con este acontecimiento la ministra de Educación, Mercedes Cabrera, ha pedido a las empresas privadas que hagan un esfuerzo y tomen el ejemplo de la Administración pública contratando a más personas con discapacidad.